Powered By Blogger

tisdag 16 november 2010

mormorbritt goes 385



Har till min förtvivlan läst allt för positiva saker om "Baksmällan". Särskilt i en amerikansk artikel om hur filmen är en av de roligaste som har kommit på 2000-talet. Vill än en gång påpeka att det är troligen en av de sämsta komedier jag någonsin sett!!! Till och med Lars von Triers filmer är roligare än "Baksmällan". Att den drog in ca. $277,313,371 bara i USA är ett av mitt livs största mysterium.

Charlotte Gainsbourg i Lars von Trier's Antichrist

En uppföljare kommer 2011. I den ska USA's forna president Bill Clinton och Paul Giamatti ha några slags roller. Bill Clinton kan jag förstå, men jag trodde att Paul Giamatti visste bättre. Även de bästa får väl göra misstag antar jag. Syftar här även på Philip Seymour Hoffman som "Jim the Bartender" i "The Intervention of Lying". En urkass film trots ganska roliga Ricky Gervais som alltid gör roliga serier men aldrig roliga filmer.

Ben Stiller i dramakomedin Greenberg

Det var länge sedan jag såg en riktig bra komedi. Antar att det skulle vara "Greenberg" av Noah Baumbach men skulle inte helt kalla det en komedi trots Ben Stiller. Detta året har jag hittills inte sett så många komedier, men de jag har sett har inte varit särskilt bra. Skrattade inte en enda gång när jag såg "Get Him To The Greek". Trots Tina Fey från och Steve Carell spelade huvudrollerna i "En galen natt" var det Mila Kunis, James Franco och Mark Wahlberg som fick mig att skratta den korta tiden de medverkade.

Det är konstigt men många komiker har gjort sina bästa rollgestalter i dramatiska flmer. Ben Stiller som dagdrivare i "Greenberg", Jim Carrey i "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" och Steve Carell i "Little Miss Sunshine"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar