Powered By Blogger

tisdag 30 november 2010

mormorbritt goes 392

foto: One Thirty BPM

Av en slump kom jag in på en musikblogg igår. Där recenserade sajten bara själva skivalbumet, texthäftet och omslaget, inte skivan i sig. Upptäckte en recension av The National's High Violet och såg att LP-skivorna i Limited Edition-versionen var violetta (High Violet).
"Coolt!" tänkte jag och av ren nyfikenhet bestämde jag mig för att kolla på min LP-skiva som jag köpte i mitten av augusti på Way Out West i desperation för att få något signerat av mitt favoritband.

Upptäckte nu efter 4 månader att de var violetta och att det klart och tydligt stod på skivomslaget att det var en "Ltd Edition". Själva upplevelsen av att The National hade signerat den gjorde att skivan blev lite "helig" och inte skulle röras.

Denna händelse ser jag som ytterligare bevis på hur smart jag verkligen är!

1 kommentar:

  1. FAVORITBAND?!?!?! Du har ju inte favorit-nånting!!/m

    SvaraRadera